Із зростанням вимог до професійної підготовки майбутніх співаків питання
розвитку співочого голосу, поліпшення його якостей набувають особливо важливого значення. Голос співака – це засіб зв’язку із слухачем. Це інструмент, за допомогою якого він доносить до слухачів думки, передає найтонші почуття і настрої. Але для того, щоб емоційно діяти словом на глядача, треба мати добре розвинутий голосомовний апарат. Мова – це, знаряддя, з допомогою якого люди спілкуються, обмінюються думками і розуміють один одного. Вона реєструє і закріплює в словах, словосполученнях, реченнях результати роботи нашої думки і є невід’ємним фактором мистецького співу, засобом розкриття ідейного і художнього змісту музичновокального твору, сценічного образу, а також засобом активного впливу на слухача.
«Правильна вимова ноти і складу надає співу більше ясності і сили, аніж будь-які зусилля»
«Співати потрібно так само просто й легко, як говориш»
Спів без слів мертвий, слово це кристалізований прояв думок і почуттів. Вимова слів має бути завжди чіткою, динамічною, а головне осмисленою, близькою (у високій позиції) і темброво високоякісною. Правильна розмовна мова і художній спів, так само як звук і слово, тісно пов’язані між собою. Мова буде вокально-художньою тільки в разі використання законів співацького звука, так само і звук буде повноцінний, художній лишень тоді, коли буде враховано закони правильної розмовної мови.
Для розвитку артикуляції необхідно зняти затиски і зміцнити необхідні м'язи. "Затиски" знімаються з щелепи, щоб рот вільно відкривався. Далі ми зміцнюємо м'язи губ, щік та язика.
Артикуляційна гімнастика
Дуже корисна гімнастика артикуляції – руху губ і язика без звуку.
Можна виконувати такі вправи:
- кручення в обох напрямках та витягування мови вгору та вниз,
- витягування в дудочку та розтягування губ,
- обертання зімкнутих губ по колу,
- приведення мови у форму «човника», висунути, робити його плоским, вузьким, піднятим, напруженим.
Артикуляція тісно пов'язана з вимовою. В іноземних мовах звуки артикулюються інакше, деяких звуків у російській мові немає. Із цим потрібно працювати окремо.
Артикуляція пов'язана з ритмом: чітке акцентування приголосних дає додаткове «підкачування» ритму – саме тому так ритмічно звучить реп. Щоб його виконувати, потрібно мати чудову дикцію і почуття ритму.
Важливо не ковтати та не зажовувати кінцівки слів: дотримувати звук до кінця та вчасно знімати. Це ознака високої майстерності виконавця. Довжина кожного слова та звуку має бути заздалегідь визначена, деякі слова можуть бути короткішими, а інші – довшими. Все це потрібно враховувати.
Комментариев нет:
Отправить комментарий